Crossfit Prestanda Gävle Eleiko Certificering Logo Eleiko Certificering Logo

Dagens WOD / CrossFit

Dagens WOD / CrossFit

Dagens WOD är ett pass som är till för alla, oavsett erfarenhet och nivå. Passet leds alltid av en coach, och varje pass har max 12 deltagare för maximal coachning. Det är 45-60 minuter långt. 

 

Inget pass är det andra likt. I varje pass ingår en uppvärmning, en eller flera styrkedelar, och en konditionsdel. Det finns alltid en tanke med varje pass. Vi följer ofta olika progressioner för att medlemmar ska kunna se och känna framsteg i vissa moment. 

 

Styrkedelen kan vara basövningar som marklyft, benböj eller pressar, men det kan också vara svårare övningar som de olympiska lyften. Vi sätter alltid rätt rörelse framför vikt, så oavsett om man är ny kan man alltid göra samma sak som alla andra. Konditionsdelen är ibland kort, och ibland lång. Det beror på vilken fas i träningen vi är i, och vilken veckodag det är. 

 

Målet med programmeringen hos oss är att man ska kunna träna måndag till fredag utan att träna sönder sig själv. Det finns som sagt en tanke med varje pass, finns det ingen tanke så tränar vi i blindo vilket leder till skador och utebliven utveckling. Variationen är extremt viktig, det är en del som är bra med CrossFit. Du ställs inför nya utmaningar varje dag, oavsett om det är ett olympiskt lyft eller en tekniskt svår övning i en WOD. 

 

All träning skrivs av Marcus Johansson och det har hittills gått framåt med stormsteg. Våra medlemmar gör framsteg efter framsteg, samtidigt som de har roligt när de tränar. 

 

Vi rekommenderar våra pass till alla som tycker om att träna och vill ha roligt samtidigt som man gör det! 

 

Det finns många olika tider att välja mellan. Morgonpass, lunchpass och eftermiddagspass. 

 

Här är två exempel på hur passen kan se ut: 

Pass 1

A) Uppvärmning. 

B) Styrka: Bygg en tung 3a benböj - gör sedan 3x3 på 80% av max. 

B2) Mellan varje set benböj: 4-8 strikta pullups. 

C) Kondition:

4 varv for time: 20 wallballs / 20 boxjump over. 

 

Pass 2

A) Uppvärmning

B) Styrka: Strikt press 5x5 (valfri vikt) 

C) Bygg en tung 5a marklyft - tänk på formen. 

D) Kondition: 

21-15-9 reps av marklyft 80/60kg / burpees över stången.

 

 

Om du har frågor angående våra pass eller om våran programmering, maila oss. 

viktor@crossfitprestanda.se /// marcus@crossfitprestanda.se